Publiczne Przedszkole nr 15 w Pile

Po co jest przedszkole

 

Szanowni  Rodzice !

Przedszkole nie jest przechowalnią dla dzieci pracujących rodziców. To miejsce ,w którym wasz maluch nauczy się samodzielności, zabawy w grupie, zostanie przygotowane do szkoły. Codziennie będzie brał udział w różnych ofertach edukacyjno-wychowawczych  ,dostosowanych do jego wieku.

Debiut w przedszkolu  to niełatwa sprawa. Malucha czekają poważne zmiany w życiu, często trudne do zaakceptowania. Ale to, co nowe, wcale nie musi być trudne i niedobre. Do trudnych sytuacji trzeba po prostu dziecko i siebie przygotować.

 

  1. Traktować chodzenie do przedszkola , jako sprawę naturalną i przyjazną dla dobrego rozwoju dziecka .

 

  1. Dobrze być konsekwentnym i stanowczym– jeśli dziecko rano płacze, nie zabierajcie go z przedszkola, nawet gdy w domu może zająć się nim ktoś z rodziny. Dziecko zapamięta tę sytuację i będzie wymuszało płaczem ponowne zabranie go z przedszkola następnego dnia.

 

  1. Nie wprowadzać atmosfery napięcia, niepewności– nie należy omawiać wszystkich problemów przy dziecku.

 

  1. Zorganizować czas tak, aby ranne pożegnanie odbywało się bez pośpiechu.

 

  1. Nie przedłużać momentu rozstania. Pobyt rodziców w sali nie zmieni sytuacji. Dziecko uspokaja się tylko na chwilę, a gdy mama wyjdzie- zaczyna ponownie płakać. Wtedy zaczynają płakać inne dzieci. Znacznie lepszym wyjściem jest pozostawienie dziecka pod opieką nauczycielki. Zainteresuje ona z pewnością malucha czymś interesującym i zachęci do zabawy.

 

  1. Nie martwić się z powodu tzw. leżakowania – odpoczynku poobiedniego. Trzeba wytłumaczyć dziecku, dlaczego potrzebna jest chwila odpoczynku bez konieczności spania.

                             

  1. W sprawach jedzenia nie decydować za dziecko – „ proszę nie dawać mojemu dziecku płatków na mleku, bo nie lubi „.Jeśli nie ma przeciwwskazań lekarskich, próbujmy zachęcać dziecko do zjadania przygotowywanych w przedszkolu posiłków, ponieważ często zdarza się, że w towarzystwie rówieśników, dziecko zjada wszystko. Pozwalanie dziecku na niejedzenie powoduje, że inne dzieci zaczynają postępować podobnie, pomimo, że wcześniej zjadały wszystko.

 

  1. Wyjaśniać z nauczycielkami wszelkie wątpliwości związane z przystosowaniem dziecka. Należy pytać o to, czy nawiązuje kontakty z rówieśnikami, czy radzi sobie z różnymi sytuacjami, czy nie ma kłopotów wychowawczych, a nie tylko o to „ czy wszystko zjadło „

 

  1. Powodzenia, małymi kroczkami wszystko się ułoży i zafunkcjonuje prawidłowo.
Skip to content